اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

لزوم تبدیل روش‌های کشاورزی سنتی به مدرن

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای کوهدشت بر ترویج روش‌های مدرن کشاورزی به جای روش‌های سنتی تاکید کرد.

لزوم تبدیل روش‌های کشاورزی سنتی به مدرن

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهدشت، محمود حجتی ظهر امروز در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت بارش امسال در این شهرستان فوق‌العاده بوده، اما در زمینهٔ مهار آب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و بهره‌وری بیشتر از این ظرفیت‌های خدادادی، کمتر توجه شده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه آبخیزداری شمال کوهدشت افزود: با توجه به مصوبات دولت و مجلس و عنایات مقام معظم رهبری در ارتباط با ادامه کار و منابعی که در اختیار ما قرار داده‌ شده، این طرح فوق‌العاده مؤثر است و بهترین روش در زمینهٔ جلوگیری از سیلاب‌ها و تخریب است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه افزایش پوشش گیاهی را در دستور کار داریم، اظهار داشت: حفظ خاک، جلوگیری از تخریب و فرسایش آن، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و کاهش پایین افتادن سطح ایستایی آب و فرونشست‌ها از نتایج مؤثر در زمینهٔ آبخیزداری است.

حجتی تصریح کرد: انتقال آب نیز در دستور کار وزارت نیرو بوده و مقدمات احداث سد معشوره نیز فراهم‌ شده، امیدواریم منابع آبی این سد نیز تأمین و وارد اراضی دشت کوهدشت که اغلب به‌صورت دیم هستند شود و آن را از این حالت خارج کند.

وی با اشاره به اهمیت احداث مجتمع گلخانه‌ای کوهدشت بیان داشت: با توجه به اقلیم سازگار و معتدل این شهرستان و ظرفیت نیروی انسانی خوب، این بحثی که جهاد دانشگاهی شروع کرده‌ است، می‌تواند به یک کار ترویجی، آموزشی برای اهالی منطقه تبدیل‌شده و تولید اشتغال و محصول کند.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امیدواریم ضمن توسعه بحث گلخانه‌ها و بخش دام‌پروری این منطقه، با توجه به ظرفیت‌های مرتعی که از دیرباز بوده و به این شغل می‌پرداختد، افزایش یابد و بتوانیم کشاورزی مدرنی را ایجاد و تأمین علوفه کنیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول